Forhandlinger er den kritiske fasen i inngåelse av avtaler. Måten forhandlinger håndteres på er avgjørende for hvilke resultater som oppnås.
[...] Dette gjelder selvsagt alltid i kontraktsforhandlinger hvor resultatet kan ha avgjørende betydning. Men dete gjelder også i mer uformelle forhandlinger internt i organisasjonen, der forhandlingsatferd og -resultat påvirker organisasjonens framtidige strategi, forholdet mellom partene og deltakernes motivasjon til å etterleve beslutningen.
Prosessledelse og -rådgivning
Bistand ved tilrettelegging av forhandlingsprosesser
Identifisering og konkretisering av interesser, behov og forhandlingssaker
Utforming og konkretisering av forhandlingsstrategi
Gjennomføring av forhandlingsforberedelser, -planlegging og -tilrettelegging
Forhandlingsledelse
Kurs i forhandlinger (forberedelser og gjennomføring)
Foredrag innen aktuelle forhandlingstemaer
Rådgivning, trening og utvikling av forhandlere og forhandlingsteam
Assistert forhandling - prosessrådgivning
Individuell rådgivning/coaching av forhandlingsledere og -team
Snakke for å gjøre seg forstått - og lytte for å forstå
Identifisere interesser, behov og forhandlingsmomenter
Fokusere på interesser - ikke på posisjoner
Analysere alternativer til en forhandlet løsning (BATFOL)
Kartlegge spesielle utfordringer som må håndteres
Utforme forhandlingsstrategi
Være konkret, men samtidig fleksibel
Gjøre maksimalt ut av sine fordeler
Temme tøffe forhandlingspartnere og skape "vinn-vinn"-resultater
Cerato ANS
Nordstrandveien 11
1170 OSLO
Cerato ANS
Postboks 165 Nordstrand
1112 OSLO
Powered by Telenor